Brand Management lansează Trafic5
Brand Management lansează un indicator care urmăreşte evoluţia traficului înregistrat în mall-urile din principalele oraşe ale României. Denumit "Trafic5", acest indicator îndeplineşte nevoia advertiserilor şi a marketerilor de a avea informaţii cât mai complete privind numărului de vizite pe care le fac românii în centrele comerciale, informaţii care stau la baza stabilirii bugetelor de investiţii în campaniile de marketing şi advertising, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"Am lansat Trafic5 pentru a le oferi clienţilor noştri, dar nu numai, o imagine cât mai limpede cu privire la numărul de vizite pe care le fac românii în mall-uri. De ce este util un astfel de instrument? Pentru că, în funcţie de el, marketerii şi companiile pot alege când şi unde să deruleze campanii de indoor advertising astfel încât mesajele de brand să ajungă la cât mai mulţi potenţiali cumpărători. Cu o experienţă de peste 20 de ani, avem acces la date privind traficul în mall-uri, pe orice intervale temporale: de la date anuale, până la cifre zilnice. Totodată, facem anual un studiu de piata cu Reveal Marketing Research ce stă la baza interpretării acestor informaţii astfel încât să putem oferi partenerilor noştri o imagine cât mai completa despre profilul consumatorului de mall.", a declarat Georgian Drăghici, director comercial Brand Management, conform comunicatului.
Potrivit datelor celui mai recent recensământ al populaţiei, primele cinci cele mai mari oraşe din România ca număr de locuitori sunt Bucureşti (1,71 mil. locuitori), Cluj-Napoca (286.598 locuitori), Iaşi (271.692 locuitori), Constanţa (263.707 locuitori) şi Timişoara (250.849 locuitori). În alcătuirea indicelui Trafic5, compania a luat în calcul doar oraşele cu o populaţie de peste 200.000 de locuitori, iar următoarele, după acest criteriu, sunt Braşov (237.589 locuitori), Craiova (234.140 locuitori) şi Galaţi (217.851 locuitori).
Pe primul loc se află, evident, Bucureştiul, care, pe lângă cel mai mare număr de locuitori şi vizitatori/turişti, are şi cele mai multe mall-uri şi, implicit, cel mai mare număr de metri pătraţi de spaţii comerciale. Capitala marchează peste 10 milioane de vizite lunare în malluri. Dintre cele 12 mall-uri din Capitală, trei reuşesc să atragă lunar 3 milioane de vizite, iar două dintre acestea se apropie de un trafic de aproape 2 milioane de vizite pe lună, se menţionează în comunicat.
"României îi lipsesc oraşe cu populaţii de 500.000 - 1 million de locuitori. În afară de Bucureşti, niciun alt oraş nu se apropie de această cifră oficială de 1,7 milioane de locuitori. De aceea, este imposibil, atât în viitorul apropiat şi şi cel îndepărtat, ca Bucureştiul să fie detronat din acest top. Ce este însă şi posibil şi probabil este ca cifrele aferente următoarelor oraşe să sufere modificări. Asta depinde şi de modul în care aceste oraşe vor reuşi să atragă noi investiţii în centre comerciale şi cât de atractive vor fi în atragerea de noi rezidenţi şi turişti", a declarat Laurenţiu Jiga, fondator şi CEE managing Director al Brand Management.
Indicator Trafic5 by Brand Management
Cum stau lucrurile în celelalte oraşe?
Deşi situat pe poziţia a treia ca număr de locuitori, cu 271.692 de rezidenţi, Iaşiul reuşeşte să se situeze pe poziţia a doua din perspectiva traficului în mall-uri, înaintea Clujului, cu puţin peste 3 milioane de vizite lunare. Acest lucru se datorează, pe de o parte, faptului că Iaşiul este judeţul cu cei mai mulţi locuitori din ţară. Pe de altă parte, Iaşiul are patru astfel de centre comerciale, iar Cluj-Napoca doar două. Ambele înregistrează un trafic de peste 1 milion de vizite pe lună, ceea ce indică existenţa apetitului pentru shopping al clujenilor, se arată în comunicat.
Comparativ, din cele patru malluri din Iaşi, doar unul reuşeşte să înregistreze peste 1 milion de vizite lunare. Al treilea oraş ca număr de vizite lunare la mall, respectiv 2,64 milioane, este Constanţa, oraş care ocupă poziţia a patra din perspectivă demografică (263.707 de locuitori). Constanţa are trei malluri, din care două atrag lunar peste 1 milion de vizitatori. Pe locul al patrulea, cu 2,57 milioane de vizite lunare la mall, se plasează Braşovul, oraş care are patru malluri, şi unde doar unul consemnează vizite lunare de peste 1 milion.
Topul Trafic5, după numărul de vizite la mall, este completat de Cluj-Napoca, cu 2,38 milioane de vizite. Această poziţie poate fi parţial explicată prin numărul redus de centre comerciale din capitala Transilvaniei, respectiv două, se precizează în comunicat.